Pages - Menu

Thursday 21 February 2013

Mari Berpantang Dengan Premium Beautiful


Hi beautiful ladiess..



Entry kali ni KHAS untuk wanita yang sedang berpantang, yang akan berpantang atau yang dah lepas berpantang pun boleh.. :)



Apa itu Berpantang?

Berpantang atau post partum dan puerperium dalam bidang perubatan merupakan satu proses yang berlaku selepas wanita bersalin.



Waktu puerperium atau waktu berpantang yang biasanya selama 44 hari atau 6 minggu dianggap sebagai tempoh pemulihan daripada semua gejala kecederaan, tekanan jiwa dan mental serta pemulihan fungsi kewanitaan.

 
Jadi sepanjang tempoh berpantang, tubuh badan wanita biasanya berada dalam perubahan hormon dan amat senang dijangkiti penyakit jika diabaikan penjagaannya. Selain itu, berpantang juga dapat kembalikan tubuh badan wanita seperti sediakala.






Contoh wanita yang sedang berpantang secara tradisional.



Dalam proses berpantang, antara satu perkara penting ialah Berbengkung. Memang majoriti wanita yang lepas bersalin MESTI akan memakai bengkung setiap hari dan setiap masa.


 
Kenapa perlu berbengkung?

  • Membantu mengempiskan perut dan bahagian berlemak yang terdapat di peha dan punggung
  • Mengelakkan kemasukan angin pada perut
  • Mengembalikan bentuk badan seperti asal
  • Menyokong dan menguatkan abdomen yang lemah akibat regangan ketika mengandung



Bengkung Tradisional VS Bengkung Moden

Tun percaya sekarang ni masih terdapat wanita yang memakai bengkung tradisional semasa berpantang. Contohnya macam gambar kat bawah ni:


Antara contoh Bengkung Tradisional. Tengok je pun dah tau agak susah dan rumit nak memakainya...kan??


Bengkung tradisional ni sememangnya rumit untuk dipakai. Sebab kena lilit dan lilit lagi dari bahagian atas pinggang hingga ke bawah punggung. Ada yang terpaksa yang meminta bantuan orang lain untuk pakaikan.. hmm memang agak leceh. Ada juga yang merungut sebab susah nak ke tandas dan kulit gatal-gatal disebabkan peluh.


Disebabkan oleh perkara-perkara macam tadi tu, ramai wanita yang mencari alternatif lain dengan memakai Bengkung Moden. Yup, memang banyak bengkung moden yang terdapat di pasaran sekarang ni kan.


Antara Bengkung Moden yang terdapat di pasaran. Memang agak mudah nak memakainya. TAPI adakah ia dapat menjaga kesihatan wanita baru lepas bersalin secara keseluruhannya?




Bengkung Moden ni memang lagi mudah dipakai berbanding dengan Bengkung Tradisional tu kan. Tapi agak-agak Bengkung Moden macam dalam gambar tu dapat membantu tak wanita berpantang untuk dapat balik kesihatan dan bentuk badan asal?


Kalau kita tengok, bengkung tu pendek dan tak menutupi punggung pun kan. Jadi ini fokus kepada pinggang je. Jadi punggung akan jatuh. Selain daripada itu, ia tak menyokong rahim dan menyebabkan rahim juga jatuh. Ini juga tak bagus untuk kesihatan wanita lepas bersalin.

Hmmm habis tu bengkung mana yang bagus? Kalau nak tahu, bengkung yang terbaik dan terhangat di pasaran mestilah Premium Beautiful.. :) Tapi apa yang bagus sangat dengan Premium Beautiful tu?






Berpantang dengan memakai Premium Beautiful sememangnya mudah dan memberikan hasil yang terbaik!


Premium Beautiful merupakan Bengkung Moden yang telah terbukti dapat mengembalikan kesihatan wanita yang lepas bersalin dan mengembalikan bentuk badan asal.




Macam mana Premium Beautiful ni berfungsi?




  • Mempercepatkan dan melancarkan pengeluaran darah kotor
  • Mengecutkan rahim dan membetulkan kedudukan rahim
  • Menghasilkan susu ibu yang lebih banyak
  • Membantu pembentukan semula payudara
  • Mengurangkan dan seterusnya menghilangkan stretch mark
  • Merapatkan semula tulang pinggul yang mengembang semasa proses bersalin
  • Memberikan postur badan yang menarik
  • Menyihatkan rahim dan memberi persediaan untuk proses persenyawaan seterusnya
  • Meningkatkan metabolisma badan dan membantu mengurangkan berat badan dengan cepat
  • Melegakan sakit pinggang, sendi & sakit lutut 
  • Menghilangkan kelesuan & muka pucat


Premium Beautiful ni bukan je senang dipakai tapi juga dapat memperbaiki kesihatan dalaman wanita sedang berpantang dan memberikan bentuk badan asal seterusnya mengembalikan keyakinan diri anda.


Mungkin ada yang tak berapa yakin dan tak pasti betul ke Premium Beautiful sehebat itu kan. Tak apa, jangan percaya dulu. Lebih baik anda pakai dulu dan rasai sendiri. Memang dah banyak testimoni kami terima dari wanita yang berpuas hati. Contohnya Leader tun sendiri, Kak Wati. Boleh klik kat sini.




Bila boleh pakai Premium Beautiful ni?


Cadangan pemakaian Premium Beautiful adalah seawal seminggu selepas bersalin bagi yang melahirkan secara normal. Manakala selepas 3 minggu atau sebulan selepas melahirkan bagi mereka yang melahirkan secara caesarean.



Bagi wanita yang bersalin Caesarean digalakkan untuk memakai Premium Beautiful untuk menyihatkan semula Rahim anda dan mengelakkan BUNCIT di bawah perut.


Jadi kepada yang sedang berpantang atau akan berpantang, bolehla pakai Premium Beautiful ni. Memang tak rugi, beli sekali boleh pakai sampai bila-bila. Ada Lifetime Warranty tau. :) Boleh contact tun sekarang.







::Untuk rundingan PERCUMA dan harga ISTIMEWA, hubungi Tun sekarang::












Health is Wealth!




TUNZ
Call/SMS/Whatsapp 012 9608812





No comments:

Post a Comment